سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://salamaat.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

انگور و خواص آن

انگوری که خوب رسیده باشد ، بیش از همه ی میوه ها سرشار از ویتامین (آ ، ب و ث) است . از طرف دیگر دارای مقدار زیادی قند است ، چنان که  یک کیلو انگور 120 تا 150 گرم قند دارد .

همچنین انگور دارای مقدار زیادی مواد چربی و آلبومین و دارای آهن ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، ید ، منگنز و آرسنیک است . انگور ماده ای است که برای تشکیل سرم خون فوق العاده مفید و مؤثر است . هضم انگور آسان است و ارزش غذایی آن مساوی و شاید زیاد تر از ارزش غذایی شیر مادر است ، چون انگور دارای مقدار زیادی مواد قندی و آهن است و برای بدن بسیار مقوی و پر انرژی می باشد . مصرف آن بر خلاف گوشت ، مقدار اسید اوریک را در بدن افزایش نمی دهد .


[ شنبه 91/12/5 ] [ 5:10 عصر ] [ نیلوفر ] [ نظرات () ]

درباره زیتون

زیتون

درخت زیتون معروف به درخت (صلح و طول عمر) است . فضانوردانی که برای اولین بار روی کره ی ماه فرود آمدند شاخه ای از درخت زیتون را به نشانه ی صلح زمین در کره ماه به یادگار
گذاشتند .
[ شنبه 91/12/5 ] [ 5:9 عصر ] [ نیلوفر ] [ نظرات () ]

خواص سیر

خواص طبی سیر از قدیم شناخته و معروف شده است . سیر دارای گوگرد ، سیلیس و ید می باشد و دستگاه بدن را در مقابل بسیاری از بیماری ها حفظ کرده و تندرستی کامل بدن را تا سن پیری تضمین می کند .
 اگر به دقت سیر را در دهان جویده و با بزاق دهان مخلوط کنیم به شدت اشتها را تحریک کرده و عمل هضم را آسان می کند و ترشحات معده را به کار می اندازد .سیر خاصیت ضد باکتری دارد و با هر نوع عفونت مبارزه می کند و برای تب های ویروسی مفید است .
سیر خون را تصفیه کرده و آن را پاک می کند و مانع از لخته شدن خون می شود ، مردانی که کلسترول خون بالا دارند روزانه دو عدد سیر مصرف کنند . اگر بر روی گل مژه یا جوش پلک یک حبه سیر که به دو قسمت کرده اید بمالید ، به زودی برطرف می شود .
سیر جرم مینای دندان ها را پاک می کند . خال های روی پوست را اگر چند بار در روز با سیر بمالید ، برطرف می شود ولی این کار از پیدایش خال در بدن جلوگیری نمی کند .

[ شنبه 91/12/5 ] [ 1:35 صبح ] [ نیلوفر ] [ نظرات () ]

با خواص سیب زمینی آشنا شوید !

سیب زمینی یک غذای خوب وسالم و دارای مقدار زیادی ویتامین (ث) است . بهتر است سیب زمینی را به صورت پخته مصرف کنیم تا سرخ کرده .

سیب زمینی دارای انواع و اقسام املاح است و برای جلوگیری از افسردگی مفید است ، همچنین  پوست آن فشار خون را پایین می آورد . برای کاهش فشار خون های مقاوم در برابر درمان ، سیب زمینی را خوب شسته و در آتش قرار دهید و صبر کنید تا سیب زمینی خوب پخته و تنوری شود . سپس آن را از آتش خارج کنید و قسمت های سوخته شده ی روی آن را با یک چاقوی تیز کاملا بتراشید و دور بریزید .

 

مغز آن را که زرد و پخته است ، با یک قاشق مربا خوری خارج کرده و یا بخورید ، بعد قسمت پوست قهوه ای آن را که یک ماده پایین آورنده فشار خون به طور سریع است ، میل کنید . این کار را هر روز یک یا دو بار انجام دهید ، خواهید دید به سرعت  فشار خونتان پایین خواهد آمد .


[ شنبه 91/12/5 ] [ 1:35 صبح ] [ نیلوفر ] [ نظرات () ]

خواص جعفری

جعفری غذای ضد سرطان و سرشار از ویتامین (آ) و به خصوص (سی) ، آهن و فسفر است . جعفری مقوی ، اشتها آور ، هضم کننده ی غذا است و برای سینه نیز مفید است .
جعفری خون و مجاری روده ها را ضد عفونی کرده و از ابتلای بدن به سرطان جلوگیری می کند ، به همین دلیل است که جعفری را باید در غذای روزانه ی اشخاص کم خون و یا بچه هایی که دیر رشد می کنند گنجاند .
اگر در مصرف جعفری زیاده روی کنید ، جریان خون بدن را کند خواهد کرد . برای رفع جوش های ریز قرمز روی پوست باید صبح و شب با محلول آب جعفری یا دم کرده آن صورت و یا قسمتی از بدن را که جوش های ریز قرمز دارد ، شستشو داد .

برای روشن شدن پوست صورت و رنگ چهره باید صورت را به مدت 1 هفته صبح و شب با جوشانده نیمه گرم از یک دسته بزرگ جعفری در یک چهارم آب شستشو داد .


[ شنبه 91/12/5 ] [ 1:34 صبح ] [ نیلوفر ] [ نظرات () ]

با فواید کلم آشنا شوید

کلم سرشار از ویتامین های (آ ، ب و ث) بوده و دارای ارزش غذایی زیادی می باشد .
کلم چون دارای آرسنیک می باشد ، اشتها آور است . نیرو و جوانی می بخشد ، رنگ چهره را زیبا کرده و انسان را چاق می کند . همین طور به بدن های ضعیف به خصوص کسانی که دچار سل یا اختلالات رشدی شده اند ف نیرو می دهد . سوپ آن برای لاغری مناسب است .
کلم به دلیل گوگردی که دارد بر ضد ترشحات چربی زیاد پوست که موجب ریزش مو می شود ، مبارزه می کند .
معمولا این بیماری در اثر فعالیت غیر منظم غده های ترشح چربی به وجود می آید ، گاهی پوست و موی سر و ریش را مورد حمله و ابتلا قرار می دهد و علت اگزمایی می شود که می تواند صورت را هم فرا گیرد .

[ شنبه 91/12/5 ] [ 1:33 صبح ] [ نیلوفر ] [ نظرات () ]

با خواص سیب آشنا شوید !

سیب یکی از بهترین میوه های طبی است که هم عضلات و هم اعصاب را تغذیه می کند . سیب سرخ شیرین البته ، نسبت به سیب های دیگر امتیاز و خواص بیشتری دارد . سیب دهان را ضد عفونی میکند ، اسید اوریک و دیگر سموم که جمع شده اند را حل کرده و غده های بزاق دهان و ترشحات معده را تقویت می کند ، به همین دلیل برای افرادی که در یک جا نشسته اند و حرکت نمی کنند سیب بسیار مفید است . مصرف سیب را برای افرادی که مبتلا به درد مفاصل ، رماتیسم مزمن ، نقرس ، تب خال ، چاقی ، امراض ریوی و کبدی تجویز می کنند . سیب سنگ صفرا و کلیه ها را حل می کند . هر کس صبح ناشتا یک سیب بخورد بهترین داروی تصفیه ی خون را مصرف کرده است .
اگر سیب را موقع خواب با پوست بخورید به شرطی که به خوبی جویده و فرو دهید ، برای یبوست های مزمن و سخت بسیار مفید است و پس از چندی عمل روده ها را به صورت طبیعی و عادی در آورده و یبوست را رفع می کند .

[ شنبه 91/12/5 ] [ 1:31 صبح ] [ نیلوفر ] [ نظرات () ]

با خواص خرما آشنا شوید

 خرما سرشار از ویتامین های (آ ، ب و ث) ، قند ، سلولز و مواد (آلبومینوییدی) ، چربی و املاح معدنی و بی اندازه مغذی است .
خرما ، عناب ، کشمش و انجیر چهار میوه ای هستند که به نام (4 میوه ی ملین) معروف شده اند . خرما دارای ارزش غذایی زیادی است و مصرف آن برای ورزشکاران ، غذایی عالی و ایده آل می باشد .
هم چنین ثابت شده است که کمبود منیزیم در بدن ، زمینه را برای ابتلا به بیماری سرطان فراهم می کند خرما دارای مقدار بسیاری منیزیم است که احتیاج بدن ما را رفع می کند . کسانی که همیشه خرما مصرف می کنند ، کمتر دچار بیماری سرطان می شوند .
خواص هسته آن :

در گذشته در بسیاری از نقطه های بیابانی ، عشایر علاوه بر خرما هسته ی آن را نیز آرد کرده و نان می پختند و مصرف می کردند . هسته ی خرما دارای ویتامین های بسیار مفیدی است که کمک زیادی به طول عمر می کند . خرما برای کسانی که چاق هستند یا بیماری مرض قند دارند ، ممنوع شده است .


[ شنبه 91/12/5 ] [ 1:30 صبح ] [ نیلوفر ] [ نظرات () ]

میوه های چربی سوز را بشناسید

بعضی از میوه ها قند دارند و باعث چاقی می شوند ، بعضی دیگر برعکس لاغر می کنند اما تاکنون درباره ی میوه هایی که چربی را بسوزانند شنیده بودید ؟ آیا این میوه ها را می شناسید ؟
[ شنبه 91/12/5 ] [ 1:29 صبح ] [ نیلوفر ] [ نظرات () ]

دلایل مهم سلامتی که هرگز نباید صبحانه خوردن را ترک کرد

 صبحانه انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کند . اگر که صبحانه میل نمی کنید ، اکنون هنگام تغییر عادت فرا رسیده است . در اینجا دلایل آن را برایتان شرح می دهیم !
[ شنبه 91/12/5 ] [ 1:28 صبح ] [ نیلوفر ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 76409

رنک الکسا