سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://salamaat.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

میوه نمی خوری؟ بیا بستنی بخور!

در میان گروه های غذایی که برای میان وعده بچه ها توصیه می شود، میوه ها باید سهم مشخصی داشته باشند. این گروه از مواد غذایی سرشار از فیبر، ویتامین و املاح هستند و به اندازه نخوردن آنها می تواند کمبودهای تغذیه ای را به بار آورد…

از جمله مهم ترین موادمغذی که با مصرف این خوراکی ها وارد بدن می شود، پیش ساز ویتامین A و ویتامین C است که هر دوی آنها در روند رشد موثرند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. البته بعضی بچه ها از خوردن میوه های فصل امتناع می کنند، بنابراین والدین باید راهی را برای ترغیب آنها به میوه خوردن پیدا کنند و بستنی یخی خانگی آن هم تهیه شده با آبمیوه و تکه های میوه های تازه می تواند یک گزینه مناسب باشد.

? مقدار کالری

مواد غذایی یادشده دارای 660 کیلوکالری انرژی است که در صورت تهیه 6 عدد بستنی یخی، هر یک دارای 110 کیلوکالری انرژی خواهند بود. یادتان باشد این بستنی ها برای میان وعده بچه هایی که کمتر میوه می خورند، راهی مناسب برای افزایش میزان سهم میوه مصرفی روزانه شان است که البته توصیه می شود میوه ها و حتی آبشان تازه و خانگی باشند.

? همراه این بستنی ها

در صورت تمایل برای شیرین کردن بستنی ها می توانید به آنها عسل اضافه کنید. به منظور افزایش میزان کالری دریافتی، حاصل از خوردن بستنی ها نیز افزودن 3 تا 4 قاشق مرباخوری خامه توصیه می شود که هر قاشق دارای 45 کیلوکالری انرژی خواهد بود. هنگام سرو بستنی ها نیز می توانید روی آنها را با کنجد یا شکلات بپوشانید. به این ترتیب هم مقدار کالری دریافتی حاصل از خوردن بستنی ها افزایش پیدا می کند و هم املاحی نظیر آهن و کلسیم به بدن می رسد.

? مـواد لازم (برای6 کودک)

کیوی/2عدد/120کیلوکالری

هندوانه/100گرم/60کیلوکالری

توت فرنگی/1لیوان/60کیلوکالری

آناناس/4حلقه/120کیلوکالری

آب سیب/2/1لیوان/60کیلوکالری

آب آناناس/1لیوان/120کیلوکالری

آب پرتقال/1لیوان/120 کیلوکالری

? طـرز تـهـیـه

در ظرفی برش هندوانه تان را به صورت گلوله های کوچکی در آورید و به کناری بگذارید. کیوی و توت فرنگی را با هم در مخلوط کن بریزید و آناناس ها را به صورت مکعبی خرد کنید. آنگاه مخلوط کیوی و توت فرنگی را با آب سیب مخلوط و قالب مخصوص تهیه بستنی یخی را با این مایه پر کنید. تکه های آناناس را نیز با آب پرتقال مخلوط کنید و گلوله های هندوانه را در آب آناناس بیندازید و هر یک از این مخلوط ها را در قالب های مخصوص بریزید و آنها را برای حداقل 4 ساعت در فریزر قرار دهید. به این ترتیب بستنی های یخی رنگارنگ شما آماده خوردن خواهند بود.

? اگر کودکتان لاغر است

بهتر است تکه های موز را نیز به مخلوط بستنی هایتان اضافه کنید یا اینکه موز را با شیر مخلوط و با کنجد و پودر نارگیل مزه دار کنید و آن را در قالب بریزید. به این ترتیب بسته های یخی پرکالری تری به دست خواهند آمد. در ضمن افزودن پودر مغزهایی مانند بادام هندی و فندق نیز میزان انرژی دریافتی را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

? اگر کودکتان یبوست دارد

خوردن میوه هایی که آبدار هستند و فیبر بیشتری دارند به این بچه ها توصیه می شود. بنابراین در میان انواع بستنی های یادشده، بستنی هندوانه از همه بهتر است زیرا سرشار از آب است و می تواند به کاهش شدت یبوست کمک کند. در صورت دسترسی به گلابی یا کمپوت آن نیز می توانید به صورت مخلوط شده با آب آناناس بستنی یخی هایی را تهیه کنید که میزان فیبر دریافتی را افزایش می دهند.

? اگر کودکتان کم خون است

بهتر است در میان انواع بستنی های اشاره شده، بستنی آب پرتقال و تکه های آناناس را انتخاب و به آن پودر مغزهایی مانند فندق و کنجد اضافه کنید. به این ترتیب آهن موجود در این مغزها با ویتامین C موجود در آب پرتقال و آناناس بهتر و بیشتر جذب بدن خواهد شد.


[ شنبه 91/12/5 ] [ 5:17 عصر ] [ نیلوفر ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 76256

رنک الکسا